Obiectivul general al proiectului
Obiectivul general al proiectului constă în reducerea părăsirii timpurii a şcolii prin măsuri integrate de prevenire şi de asigurare a oportunităţilor egale pentru 480 de elevi aparţinând preponderent grupurilor vulnerabile din mediul rural şi cu risc educaţional ridicat din mediul urban, din care minim 50 sunt de etnie romă din comunităţile rurale dezavantajate socio-economic aferente UAT Focuri, judeţul Iaşi şi îmbunătăţirea competenţelor pentru 40 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor şi a unei şcoli incluzive.
Obiectivele specifice ale proiectului
- Până la sfârşitul proiectului, cel puţin 520 de persoane vor fi incluse în registrul de grup ţintă al proiectului şi vor beneficia de informare constantă cu privire la derularea activităţilor;
- Până la sfârşitul proiectului, 480 de elevi preponderent vulnerabili vor participa la activităţile unuia dintre cele şase cluburi tematice organizate în regim outdoor pentru nivelul de învăţământ primar şi gimnazial: (1) Clubul de drumeţii, (2) Clubul ARTS & CRAFTS, (3) Clubul de ştiinţe ale vieţii, (4) Clubul sportivilor, (5) Clubul de lectură Poveştile fermecate şi (6) Clubul de fotografie.
- Până la sfârşitul proiectului, 100 de copiii care urmează să intre într-un alt ciclu şcolar (clasa a IX-a) vor fi sprijiniţi în tranziţia şcolară în momentele critice şi în acomodarea în noul ciclu de învăţământ, pentru evitarea riscului educaţional, prin organizarea de activităţi remediale;
- Până la sfârşitul proiectului, 40 de cadre didactice vor avea cunoştinţe şi abilităţi îmbunătăţite în domeniul educaţiei outdoor prin perfecţionarea profesională specializată ca urmare a participării la cursurile de formare acreditată „DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR PRIN ACTIVITĂȚI ÎN AER LIBER” și „MANAGEMENTUL STATEGIILOR NONFORMALE ÎN EDUCAȚIE”.
Detalii despre proiect
În cadrul proiectului, în cele 3 unități de învățământ, vor fi amenajate 3 spații pentru derularea activităților outdoor și vor fi achiziționate materiale specifice celor 6 cluburi, precum seturi origami, seturi pentru Quilling, seturi pentru împletit, kit-uri pentru experimente la fizică și chimie, lanterne, diverse articole şi echipamente de sport, busole, jocuri educative, lanterne, rucsacuri și diverse alte materiale pedagogice.
Astfel, se vizează asigurarea unui cadru modern şi sigur pentru desfăşurarea activităţilor în aer liber, care motivează persoanele din grupul ţintă să îşi continue studiile sau să participe la activităţile educaţionale nonformale, deoarece acestea se caracterizează, în general, printr-o vulnerabilitate crescută, generată de condiţiile socio-economice în care au crescut şi trăit şi care pot influenţa în mod negativ modul în care ei percep şcoala, şi pot conştientiza importanţa frecventării cursurilor şi importanţa educaţiei oferită de şcoală, stimularea interesului pentru şcoală, îmbunătăţirea frecvenţei la activităţile şcolare formale şi nonformale şi prevenirea/reducerea abandonului şcolar, aplicarea de metode de lucru nonformale, activ-participative şi practic-aplicative – jocul ca formă de realizare educaţională şi distractivă, activităţi de lucru în echipă în vederea dezvoltării capacităţilor socio-emoţionale, exerciţii de învăţare experimentală în vederea dobândirii unor deprinderi de comunicare şi de dezbatere.
Proiectul vizează participarea cadrelor didactice, în mod gratuit, la sesiuni de dezvoltare a competenţelor transversale în domeniul educaţiei nonformale/outdoor, îmbunătăţirea actului educaţional prin prisma dezvoltării competenţelor resurselor umane şi dezvoltarea de metode interactive de predare şi învăţare în aer liber, îmbunătăţirea calităţii actului educaţional, lărgirea perspectivelor şi a orizontului în plan profesional şi personal şi ridicarea standardelor şi a nivelului de trai la nivel de comunitate.
Prin proiect se asigură suportul material pentru desfăşurarea celor 6 tipuri de cluburi educaţionale; definirea cadrului optim pentru derularea activităţilor; stimularea interesului elevilor faţă de activităţile educaţionale şi implicit, creşterea ratei de participare în învăţământul primar şi secundar.